National Repository of Grey Literature 7 records found  Search took 0.01 seconds. 
Detection of Vehicles in Image
Špaňhel, Jakub ; Juránek, Roman (referee) ; Herout, Adam (advisor)
This thesis aims to implement the vehicle detection and tracking method based on the motion model suitable for real-time processing. The first part includes analysis of the commonly used methods. The second part introduces principles of implemented method. This method consists of low-level features extraction, the spatiotemporal profiling of extracted features and image intensities, and classification of obtained traces based on HMM. Subsequently experiments using this trustworthy method are conducted to locate areas of potential method improvements.
Traffic Violation Detection on Crossroads
Karpíšek, Miroslav ; Bartl, Vojtěch (referee) ; Špaňhel, Jakub (advisor)
This bachelor thesis presents procedure for the detection of red-light violation. In the theoretical part of the thesis, the current solution aproaches used in image processing are described. The practical part focuses on creation of program for automatic traffic corridors detection, vehicle tracking and the current traffic light state detection. The results obtained by experimenting with the proposed procedure and the possibilities of its further improvement are also discussed.
Vehicle Speed Measurement Using Stereo Camera Pair
Najman, Pavel ; Sojka, Eduard (referee) ; Guillemaut, Jean-Yves (referee) ; Zemčík, Pavel (advisor)
Tato práce se snaží najít odpověď na otázku, zda je v současnosti možné autonomně měřit rychlost vozidel pomocí stereoskopické měřící metody s průměrnou chybou v rozmezí 1 km/h, maximální chybou v rozmezí 3 km/h a směrodatnou odchylkou v rozmezí 1 km/h. Tyto rozsahy chyb jsou založené na požadavcích organizace OIML, jejichž doporučení jsou základem metrologických legislativ mnoha zemí. Pro zodpovězení této otázky je zformulována hypotéza, která je následně testována. Metoda, která využívá stereo kameru pro měření rychlosti vozidel je navržena a experimentálně vyhodnocena. Výsledky pokusů ukazují, že navržená metoda překonává výsledky dosavadních metod. Průměrná chyba měření je přibližně 0.05 km/h, směrodatná odchylka chyby je menší než 0.20 km/h a maximální absolutní hodnota chyby je menší než 0.75 km/h. Tyto výsledky jsou v požadovaném rozmezí a potvrzují tedy testovanou hypotézu.
Vehicle Speed Measurement Using Stereo Camera Pair
Najman, Pavel ; Sojka, Eduard (referee) ; Guillemaut, Jean-Yves (referee) ; Zemčík, Pavel (advisor)
Tato práce se snaží najít odpověď na otázku, zda je v současnosti možné autonomně měřit rychlost vozidel pomocí stereoskopické měřící metody s průměrnou chybou v rozmezí 1 km/h, maximální chybou v rozmezí 3 km/h a směrodatnou odchylkou v rozmezí 1 km/h. Tyto rozsahy chyb jsou založené na požadavcích organizace OIML, jejichž doporučení jsou základem metrologických legislativ mnoha zemí. Pro zodpovězení této otázky je zformulována hypotéza, která je následně testována. Metoda, která využívá stereo kameru pro měření rychlosti vozidel je navržena a experimentálně vyhodnocena. Výsledky pokusů ukazují, že navržená metoda překonává výsledky dosavadních metod. Průměrná chyba měření je přibližně 0.05 km/h, směrodatná odchylka chyby je menší než 0.20 km/h a maximální absolutní hodnota chyby je menší než 0.75 km/h. Tyto výsledky jsou v požadovaném rozmezí a potvrzují tedy testovanou hypotézu.
Traffic Violation Detection on Crossroads
Karpíšek, Miroslav ; Bartl, Vojtěch (referee) ; Špaňhel, Jakub (advisor)
This bachelor thesis presents procedure for the detection of red-light violation. In the theoretical part of the thesis, the current solution aproaches used in image processing are described. The practical part focuses on creation of program for automatic traffic corridors detection, vehicle tracking and the current traffic light state detection. The results obtained by experimenting with the proposed procedure and the possibilities of its further improvement are also discussed.
Detection of Vehicles in Image
Špaňhel, Jakub ; Juránek, Roman (referee) ; Herout, Adam (advisor)
This thesis aims to implement the vehicle detection and tracking method based on the motion model suitable for real-time processing. The first part includes analysis of the commonly used methods. The second part introduces principles of implemented method. This method consists of low-level features extraction, the spatiotemporal profiling of extracted features and image intensities, and classification of obtained traces based on HMM. Subsequently experiments using this trustworthy method are conducted to locate areas of potential method improvements.
Navigation systems, market survey.
Holan, Karel ; Málková, Helena (advisor) ; Pražský, Petr (referee)
Práce se zabývá problematikou technik, zařízení a služeb lokalizace mobilního objektu. Přináší přehled technických možností lokalizace a neavigace. Obsahuje analýzu trhu navigačních přístrojů v ČR založených na systému GPS. Přehled obchodních modelů založených na lokalizaci mobilního objektu. Dále obsahuje detailní analýzu trhu v oblasti služeb určení polohy motorových vozidel, faktické a cenové charakteristiky poskytovaných služeb a jejich porovnání.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.